Hvordan starte en klesbutikk på nett i 2022 [Trinn-for-trinn-veiledning]
Hvis du leter etter svaret på hvordan du starter en nettbutikk, har du valgt en flott nisje. Å selge klær på nettet er en svært lønnsom virksomhet med en inntekt på 90 milliarder dollar i året.
Statista spår at nettbutikken for klær og tilbehør i USA vil generere rundt 138 milliarder dollar i inntekter innen 2022. Samtidig forventes USAs klesmarked å nå 283 milliarder dollar i 2022.
CBRE-byrået rapporterer også at gjennomsnittlig avkastning fra e-handelsnettsteder varierer fra 15 % til 30 %, sammenlignet med en 8 % avkastning på fysiske butikker.
Likevel er det online klesmarkedet svært konkurransedyktig. For tiden opererer nøkkelleverandører i dette markedet som:
- Alibaba-gruppen
- Amazon.com
- amerikansk Bekledning
- Benetton
- Bomull på
- Diesel
- DKNY
- Dolce Gabbana
- Giordano International
- JD.com
- Levi Strauss
- Rakuten
- Ralph Lauren
- Walmart.
Så hva trenger du for å starte en klesbutikk på nett og oppnå suksess? For det trenger du noe mer enn å kjøre annonser på nettet og kjøpe et domene. Nøkkelen til suksess i dette konkurranseutsatte segmentet ligger i å velge en klesnisje, yte høykvalitets kundeservice og velge den mest passende e-handelsløsningen.
Men hvordan starte en online klesvirksomhet uten å kaste bort budsjett og tid? Nøyaktig hvordan velger du nisje for din klesbutikk og riktig e-handelsløsning? Nedenfor finner du alle svarene.
La oss begynne!
Selge klær på nett vs. offline: Hva er fordelene med nettbutikker? Hvilke punkter bør vurderes når du lager en forretningsplan for en klesbutikk på nett?
Å sette klær på nett har mange fordeler fremfor å selge offline. Alle bør estimeres før du starter en klesbutikk på nett. La oss se på noen av dem:
- Sammenlignet med fysisk detaljhandel har netthandel en lavere inngangsbarriere siden det ikke er behov for å betale husleie for en fysisk plass, opprettholde en fysisk inventar og betale lønn til salgsrepresentantene.
- I motsetning til frakoblede butikker, er e-handelsnettsteder tilgjengelig 24/7, slik at nettforhandlere kan drive virksomheten sin uten fridager, lunsjpauser og helligdager.
- Nettforhandlere kan spore kunders interaksjoner med e-handelsbutikken deres på tvers av forskjellige plattformer og analysere atferden deres.
- Nettkunder liker netthandel siden det gjør det enkelt å kjøpe varer uten å forlate hjemmet eller kontoret.
Som vi sa, for å skape en vellykket klesbutikk på nett, er det første du må gjøre å velge en klesnisje. Hvis du ikke har gjort det før, ikke få panikk. Nedenfor vil vi fortelle deg hvordan du åpner en nettbasert klesbutikk på riktig måte og hvilke nettsider som kan hjelpe deg med det.
Hvordan velge en klesnisje?
Din fremtidige klesnisje vil ha en direkte innvirkning på din fremtidige forretningsplan, dine potensielle kjøpere og måten du vil posisjonere nettbutikken din. For det er å velge en nisje et kritisk skritt.
Men før du velger det, bør du vurdere følgende informasjon:
- Din nettbaserte klesbutikk bør skille seg ut fra mengden siden klesmarkedet på nettet er svært konkurransedyktig.
- For å starte en klesvirksomhet på nett, må du velge klesnisjen du brenner for.
- En annen ting å vurdere er at den fremtidige nisjen bør være etterspurt og gi profitt til din nettvirksomhet.
Når du velger nisje, kan du bruke nettsteder som Oberlo, Amazon og AliExpress for å få innsikt i trendende kleskategorier. La oss vise deg hvordan det fungerer.
Her er noen av de mest kjente sidene for kjøp av ting på nettet.
Amazon
Når du leter etter en nisje, kan du besøke Amazons Quirky & Unique-seksjon for å se alt som skiller seg ut. Hvis du ønsker å gjøre enda mer dyptgående research, kan du se på spesifikke produktsamlinger. Husk at Amazon-søk er personlig og holder fokus basert på dine interesser. Å holde fokus på interessene dine kan være bra for deg mens du starter din egen klesbutikk på nett, for på denne måten kan du opprette en virksomhet basert på lidenskapene dine.
For tiden er de mest populære produktene i kategorien klær, sko og smykker herrejeans, damejeans og undertøy.
AliExpress
For å finne nisjen for din fremtidige klesbutikk, besøk Bestselger-delen på AliExpress. Husk at de ti mest populære produktene er svært konkurransedyktige. Du kan også bruke intuisjon når du prøver å komme opp med en nisje for å starte en nettbutikk. Når du bestemmer deg for hva du skal selge, anbefaler vi også å se på ordrevolumet før du lager en forretningsplan for en klesbutikk på nett.
Nå er de mest populære kategoriene hos AliExpress kjoler, bluser, t-skjorter og hettegensere.
Trendjeger
I tillegg er her en bonusseksjon for din fremtidige suksess. Når du skal bestemme deg for klesbutikknisjen, anbefaler vi å bruke nettsiden til Trend Hunter. Denne nettsiden samler topptrendideer, spesielt for en nettbutikk. Ved å bruke denne nettsiden kan du finne motekolleksjoner som for tiden er på trend blant nettshoppere. En slik type anmeldelse er et nødvendig punkt når du bestemmer deg for å starte en egen klesbutikk på nettet.
For tiden inkluderer populære motekategorier fargerike joggesko, stilige pustemasker for syklister, sports-BH og yttertøy med minimalistisk design.
Hva er trendene i e-handelsmarkedet for klær?
Hvis du valgte din fremtidige klesbutikknisje, er det på tide å få innsikt i aktuelle klestrender på nett og lære hvordan du starter en klesbutikk på nett. Å være bevisst på moderne og trendy e-handelsløsninger er en betydelig fordel siden din nettbutikk vil møte kundenes forventninger. Nedenfor deler vi listen over de beste teknologiske trendene i det elektroniske motemarkedet som brukes av de beste klesbutikkene på nett.
AI-drevet personalisering for å lage populære klesbutikker på nett
Kunstig intelligens har blitt utbredt i motemarkedet. Det er ment at tre fjerdedeler av online motehandlere skal investere i denne teknologien i løpet av de neste to årene. AI gjør det mulig å gi kundene en personlig handleopplevelse på nett. Det er ikke lenger bortkastet tid på å se gjennom irrelevante produkter på grunn av denne teknologien. Shoppere har en mulighet til å finne produktet de liker raskt, og det øker konverteringene. Denne teknologien for "Du kan også like"-seksjoner kan også brukes i din fremtidige nettbutikk.
Comments
Post a Comment